شخابيط وكلام ممكن يكون مهم وممكن يكون فاضي ايا كان فهو كلام خارج من أعماقي
RSS

السبت، 17 سبتمبر 2011

التغريبة

طعم البعاد صبار .. والغربة ليل بهتان
ياقلبى ياموجوع .. إياك تكون قلقان

لو طالت المسافات .. انا والأمل اخوات
وتالتنا كان الليل .. دة انا ليا فيها النيل

وليها فيا الروح .. ما اخترتش إنى اروح
ما انا جوعى كان كفران .. ملعون ابوك ياطموح

أخرك تشوفلى كفيل .. لكنى مش قلقان
تذكرتى رايح جى .. انا مش فى بلدى عويل

لكـنى مش بتشاف .. زهرة سنينى عجــاف
مع إنى ليا عزيز .. إفتونى فى رؤياى

لمـوا الأمانى إزاى .. حطوها على الباسبور
احلامى صبحت بور .. ممنوع عليه الضى

لكنى مش قلقان .. تذكرتى رايح جى
البعد عنك خوف  .. وأنا عالرجوع ملهوف

لكنى هعود ازاى .. ومكانى كله ضيوف
ياقلبى ياموجوع .. يا آهه حاضنة دموع

حب البلد بيعيش .. لما يموت الجوع
ياحضن بيساعدنى .. واحتجت له وباعنى

ساعة ما مد إيديه .. شاور وودعنى
لكـنى مش قلقـان .. تذكـرتى رايح جـى



دي أول مرة اكتب حاجة في مدونتي مش من كتاباتي ... بس بجد عمري مكنت هكتب احساسي دلوقتي زي محمزة غناه بالشكل الجميل ده ... قمة الإبداع .. أحب بس أقله كلمة واحدة .. فعلا تزكرتي رايح جاي 

2 التعليقات:

غير معرف يقول...

السلام عليكم
أول تعليق لي هنا
جميله جدا التدوينة لجمال الأغنيه سواء مكتوبه أو مسموعة

تحياتي وتقديري
وأتمني حضرتك تشرفيني بزيارة مدونتي

Unknown يقول...

وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته

أسعدني مرور حضرتك وبجد انا الي ليه الشرف اني ازور مدونة حضرتك بجد الاتنين قمة في الابداع ... دامت ابداعاتك ... بس يا ريت حضرتك تضيف خاصية متابعة المدونة ليسهل علينا متابعتها وزيارتها

شكرا لحضرتك